27-10 Bam-Grens Pakistan - Reisverslag uit Pakisan, Indonesië van Jos Voncken - WaarBenJij.nu 27-10 Bam-Grens Pakistan - Reisverslag uit Pakisan, Indonesië van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

27-10 Bam-Grens Pakistan

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 November 2012 | Indonesië, Pakisan

27-10 Bam-Grens Pakistan
Rond zes uur heb ik het alweer gezien in mijn bed en besluit de omgeving een beetje te verkennen. Nou het begint al goed, het guesthouse waar we geparkeerd staan is bijna hermetisch afgesloten. Ik zeg bijna want rondom staan metershoge hekken met zware sloten en eigenlijk om te lachen, in een onoverzichtelijk hoekje, heb je een halve meter niets en kom je zo op de straat uit hahaa. Ik loop wat rond te swaffelen het is een grote chaos van halfafgebouwde huizen en je ziet dat het nog wel effe zal duren voordat hier alles weer een beetje normaal is.
Na een uurtje ga ik maar weer terug en mooi ik kan gelijk ontbijten. Dan vertrekken richting grens Pakistan. Het is een behoorlijk stuk vol door een grote zandbak en we zijn dan ook blij als we rond de middag in Zahedan aankomen. Hier moeten we onze Iraanse nummerplaten inleveren. Om geen tijd te verliezen vragen we een taxi ons voor te rijden richting het politiebureau van deze plaats. Mooi dit gaat soepeltjes. De agenten komen gelijk naar buiten en zien het meteen de nummerplaten moeten gewoon op de grens ingeleverd worden logisch toch. Omdat he te gevaarlijk is in Zahedan mogen buitenlanders niet zonder politie begeleiding richting grens rijden. Nou prima toch, de politie rijd voor ons, en we denken we kunnen zometeen gelijk de grens over. Maar op die 85 km naar de grens hebben de Iranerieneesjes maar liefst vier checkpoints ingericht. Dit betekent dat je moet stoppen auto aan de kant, de begeleider stapt uit geeft onze paspoorten af bij dit checkpoint en maakt dan dat hij weer terug komt. Dan schrijven de agentjes het halve paspoort over in een boek. Ondertussen wordt een nieuwe escort wakker gemaakt en hij bewaakt ons tot we bij het volgende checkpoint aankomen en dan begint het verhaaltje weer van vooraf aan. Na enkele uren eindelijk daar een bordje, grens vijf kilometer linksaf. Huppa wij gaan rechtsaf, wat is hiervan de bedoeling vragen we? Het blijk dat de grens om twee uur dicht gaat dus voor vandaag einde verhaal. De politie brengt ons naar een beveiligd hotel in het dorpje Mirjawa vijf kilometer van de grens. Hier moeten we blijven tot morgenvroeg half negen om opnieuw door een bewapende escorte afgehaald te worden. Die Avond maken we er maar het beste van. Ik slaap gewoon in de auto en de dames besluiten in het hotel ge overnachten.

• 02 November 2012 - 22:09

Ron Hermans:

Jos,

volgens de kaart zit je nu op een eiland in Indonesie ?

• 03 November 2012 - 13:25

Arminda:

...jullie gingen naar india toch? wat doen jullie in indonesie? hahaha
    goede reis terug in pakistan en up naar india. Wel netjes op de weg bjiven he!?
    grtjs, arminda