01-11 Quetta-Quetta - Reisverslag uit Quetta, Pakistan van Jos Voncken - WaarBenJij.nu 01-11 Quetta-Quetta - Reisverslag uit Quetta, Pakistan van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

01-11 Quetta-Quetta

Door: Oeps ik was nog een bericht van Jos vergeten!!!

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 November 2012 | Pakistan, Quetta

01-11 Quetta-Quetta
We kunnen het rustig aan doen deze ochtend want we zijn verplicht een NOC aan te vragen bij Home office een overheid instelling in Quetta en deze is pas om half tien geopend.Hier worden we ontvangen en moeten enkele formulieren invullen. Het gaat allemaal op z'n elfendertigste maar so wat rond een uur staan we weer buiten en kunnen we mooi Quetta verkennen. We nemen een tuktuk en met z'n vijven gaan we de stad in. Volgens de tukker is de fruitsbazaar een goed begin en kunnen we van daaruit verder het centrum in trekken. Nou zo gezegd zo gedaan. We lopen wat rond over de grote bazaar, maar merken al vrij snel dat er iets niet klopt. De hotelmanager had ons op voorhand al aangegeven dat we voorzichtig moesten zijn op de bazaar maar dit hadden we niet verwacht. De ogen van de aanwezige taliban( die overal in Quetta volop van de partij is) volgen ons overal, en ik moet zeggen die zien er op z'n zachts gezegd onbetrouwbaar uit. De duitser en zijn vrouw krijgen het een beetje op hun heupen en willen zo snel mogelijk een tuktuk en terug naar het hotel. Ik en een van de motorboys lopen nog een winkeltje binnen,maar opeens horen we zijn broer roepen. Ik kijk z'n kant op en zie dat zich een groep Pakistanen om de 2 tuktuks, die we nodig hebben om terug te rijden, verzamelt. We lopen er snel naartoe. De menigte groeit en begint opstandig te worden, ik zie dat het uit de hand begint te lopen, stap snel bij de duitsers in en de chauffeur wil vertrekken. Het gaat moeizaam de menigte groei steeds maar aan en probeert ons de weg te versperren, ze roepen Dogs, Dogs en een van de oproerkraaiers slaat de duitser tegen z'n hoofd. Ondertussen zitten de twee motorrijders achter ons ook in de shit, er wordt met stenen gegooid en een van de twee wordt geraakt ook wordt geprobeerd de deuren van de tuktuks open te trekken. De deuren buigen en de bovenste scharnieren breken af. Ik roep geef "gas lolly" tegen de duffe tuktukker en hoe het ineens lukt weet ik niet maar we weten vooruit te komen. Ik kijk achter me en zie de de motorboys hierdoor ook kunnen vertrekken. We rijden door gevolgd door een opgehitste menigte. Poehoe dat was op het nippertje. We rijden volgas door en komen een tiental minuten later bij het hotel aan. We besluiten sightseeing Quetta maar te laten voor wat het is. Als we het aan de Hotelmanager doorgeven, is deze wel een beetje geschrokken ja sinds enkele maanden wordt het steeds heftiger in de stad. Hij neemt ons mee naar een ruimte naast mijn kamer, en haalt er een doorgeladen kalaschnikof uit te voorschijn. Hij heeft deze voor onze bescherming, geeft hij aan. Mmmm ik denk er het mijne van, maar heb wel mooi gezien waar hij de sleutel van de ruimte heeft verstopt je weet maar nooit, de mensen zijn niet goed wijs hier. We drinken dan maar een paar biertjes om van de schrik te bekomen en dan hup naar bed want de volgende dag staat de politie-escorte om halfzeven voor de deur om ons uit Quetta te begeleiden. Spannende dag en nu slapehhhhhhh.

• 09 November 2012 - 08:44

Wim En Ellen Maas:

Hallo Jos

Vergeef mijn late reactie maar hebben haast nooit internet en toen ik jouw berichtje zag was het al een week oud ,dus had toch geen zin.
    Waar ben jij nu?Wij zijn in Kerala en zijn met de kerst op Agonda beach in Goa.
    Zuid India heeft nu slecht weer heet benauwd en vooral vochtig.Laat me eens weten of je dit mailtje hebt gekregen.Ons email adres is ; fewmaas@gmail.com

• 09 November 2012 - 11:09

Thei Vaessens:

Van palletboer naar wereldreiziger :)

gr. Thei