Praag - Budapst - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jos Voncken - WaarBenJij.nu Praag - Budapst - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

Praag - Budapst

Door: Jos voncken

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 September 2012 | Tsjechische Republiek, Praag


Update vertrek Praag dinsdag 18 september
We hadden onze camperbus mooi met de komt tegen de oever van de Vitava geparkeerd, zodat we morgens konden genieten van een mooie zonsopgang met op de achtergrond Praag.
We hadden echter niet op de overallerte politiesnikkels van Praag gerekend.
Dus om 01.30 uur stonden die malloten op mijn raam te trommelen,
alsof hun leven ervanaf hing.
Of we dachten hier effe op hun fucking Vltava oevertje te kunnen kamperen, nou mooi niet oprotten en snel.
We hebben onze biezen gepakt en zijn toen maar vertrokken richting Slowakije.
Op de autobaan hebben we toen een afrit gepakt en zijn ergens het veld in gereden en hebben heerlijk geslapen.
Toen ik morgens wakker werd heb ik ff  een wandelingetje gemaakt en kwam op hetzelfde landweggetje een drietal Pruise Duitsers in een dakar truck tegen die ook een verre reis voor de boeg hadden, ik heb ze enkele sterke verhalen verteld en ben gaan ontbijten.
Daarna zijn we doorgereden naar de grens.
Het bleek dat je voor de zogenaamde "autowegen" ook een vignet nodig had, dus is Cilly mijn copliote en 50% TomTom ff een vignet (voor personenauto s )gaan kopen.
Een 10 tal kilometers verder bleekt dat ook de alerte Slowaakse politie onze bezuinigingsactie ( onze bus is max 7000 kg) niet kon waarderen en zetten ons, met hun mooie blauwe kerstverlichting, aan de kant.
Twee ongelofelijk streng kijkende strepenlikkers stapten uit , en kwamen ons een vertellen wat voor ongelofelijke criminelen wij wel niet waren die het durfden hun uitgesleten hobbelende autoweg te gebruiken zonder hiervoor het gepaste vignet aan te schaffen.
Ik heb toen ook maar mijn onnozelste gezicht opgezet(makkie) en hun overladen met internationale, rij en kentekenbewijzen waaruit onze onnozelheid moest blijken.
Nou de gedreven wetsdienaar was niet erg onder de indruk, maar wilde op gegeven moment de overtreding wel door de vingers zien en maakt van zijn hand al een schaaltje om de vergoeding hiervoor te ontvangen.
Ik dacht bij m'n eigen die Hongaarse politie zal toch niet een beetje corrupt zijn en om geld vragen. Nee hij zal wel gewoon een hand willen.
Toen ik hem voor de zoveelste keer een hand gaf, keek hij me ongelovig aan knikte met zijn hoofd, stapte in de politiewagen en reed weg.
Ik had het inderdaad bij het verkeerde eind hij was inderdaad niet corrupt maar nam geen genoegen met een handruk maar wilde er meerder voor zo n overtreding.
Toen hup snel verder richting Bratislava.
In de namiddag zijn we in de buurt aangekomen zijn in een dorpje wat gaan eten en hebben 1 fles wijn en een fles bijenhoning wijn gekocht.
Toen een slaapplaats gezocht in het donker en hebben we de "wijn" meteen geprobeerd, nou echt smerig zo n kut bijenwijn echt geen aanrader.
Dan maar slapen.
Morgens werd ik wakker keek buiten heee, had ik de bus midden in een mesthoop geparkeerd, of ze hadden s nachts een mesthoop onder onze bus gegooid
Ik had geen zin om dit mysterie uit te ontrafelen dus heb ik de bus maar een stuk verder gereden..
We hebben ontbeten en zijn vertrokken richting Boekarest.
De stad Budapest is zoals veel grote steden echt een makkie om doorheen te rijden met  zo n grote bus, na 14 keer dezelfde weg en vele uren later  hebben we er zelfs een slaapplaats gevonden.
Budapest is wel een ruige stad moet gezegd worden, anders als Praag is dit geen verzamelplaats voor ouwevandalen maar een bruisende stad waar we morgen ook nog ff een bezoek willen brengen.





Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 26 September 2012 - 16:02

    NoPanNick:

    Hadden ze je maar vastgezet...!!!

  • 26 September 2012 - 18:51

    Snowboardcrack:

    Wat een stelletje eikels die zwaantjes.
    Hier zeg je gewoon, bedankt snikkels!
    Maar daar moeten ze weer persé in handdruk hebben, ze dachten misschien dat je een gouden handdruk zou hebben.Allez, groeten en houd de snelheid derin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Jos

Gewoon doen

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 42967

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 01 December 2012

Nederlandindia overland

Landen bezocht: