5/10 Atatürk Baraij regio Sanliurfa - Reisverslag uit Kasımkuyu, Turkije van Jos Voncken - WaarBenJij.nu 5/10 Atatürk Baraij regio Sanliurfa - Reisverslag uit Kasımkuyu, Turkije van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

5/10 Atatürk Baraij regio Sanliurfa

Door: Jos voncken

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Oktober 2012 | Turkije, Kasımkuyu

5/10 Atatürk Baraij regio Sanliurfa

Ahaahahaha, goeie morgen zeg ik tegen mezelf. Ik duw de achterdeur van de bus open en kijk tegen de uitloop van de atatturk dam aan. De zon verfrommelt mijn gezicht en ik neem me voor meteen een lekere plons in het kraakheldere water te maken. Hhhhhhooliesshhiitt.tttt het is gtvrd steen,steenkoud water. Dit had ik niet verwacht, ik ben er zeker van dat ik sneller gedraaide ben dan menig olympische zwemmer, en rap uit die ijskast. Dan maar een spettertje water links en rechts en klaar is kees, zeg maar wassen op z,n Turks. Dan zo hard mogelijk U2 aan en, ja dat moet ook gebeuren, de was doen. Flink wat shampo en een half uurtje water ligt de was kraakelderzwart op de rotsen te drogen. Ik denk, klap nog ff het bed uit kan ik een beetje rusten en muziek luisteren. Na een uurtje suffen zie ik bijna de was verdwijnen in De rivier. Shit heeft die  attaturk de dam een stukje verder opengezet, en waren bijna drie van mijn handmade Mavo "class79"broeken weggespoeld. Ik kwam meteen in actie, het koude water kon me niet deren ik moest mijn broeken hebben. Hehe gelukt mijn dag was weer goed. Ik denk ik ga eens op die dam kijken, welke malloot heeft dat ding opengezet. Enkele kilometers verder loopt een weg naar boven en er is een politiepost. Ik vraag aan die man op men beste afhaalturks wat de bedoeling was van die actie, waardoor ik bijna mijn broeken verloor. Hij keek me ietwat high of dromerig aan en deed zonder een woord het luikje dicht, klaar ophoepelen. Mmmm wist ik het ook weer. Iets verder is een uitkijkpunt en vanaf hier kun je het meesterwerk bewonderen. Ik had het rap gezien en had me voorgenomen weer langzaam richting Saniurfa te rijden. Onderweg heb ik nog wat echt! Turks brood  gekocht haha het andere was op. Op enkele kilometers voor de stad zie ik een hoge berg, dit lijkt me een mooie slaapplaats. Ik hobbel de berg op, het is een hele klim maar  het is de moeite ik heb een mooi uitzicht over de omgeving en een perfecte slaapplaats.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Gewoon doen

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 42965

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 01 December 2012

Nederlandindia overland

Landen bezocht: