18/10 Tehran - kashan - Reisverslag uit Teheran, Iran van Jos Voncken - WaarBenJij.nu 18/10 Tehran - kashan - Reisverslag uit Teheran, Iran van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

18/10 Tehran - kashan

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Oktober 2012 | Iran, Teheran

18/10 Tehran - kashan

Het is nog geen halfzeven als ik wakker wordt. Vandaag vertrek we uit Tehran. Ik loop een rondje door de buurt en de stad is net als ik al klaarwakker. Auto's, motors en fietsers alles scheurt al volle gas door de straten. Oversteken, is zelfs op een zebrapad, een uitdaging en zeker adrenaline en hartslag verhogend. Ik loop weer terug naar binnen en ontbeite en pleite. We maken dat we wegkomen richting Kashan. We rijden een Honderd kilometer en besluiten de snelweg te verlaten en een klein dorpje in de bergen te bezoeken. Volgens de "Planet" is het een leuk authentiek dorpje hoog in de bergen waar alleen een nest ouwe vrouwen en twee geiten wonen. De weg is een mooie kronkelweg door de bergen echt de moeite. Dan plotsklaps een entree huisje en slagboom over de weg, we moeten betalen! Mmmm die vrouwen zijn de commerciële toer op gegaan denk ik, en jawel hoor in het dorpje stik het van het volk er staan bussen en souvenir- kraamkraampjes enhet stikt er van de Iranierrieneesjes. Hier zitten we niet op te wachten. Een van mijn dames wil nog ff kijken of ze de oudjes met hun geiten nog kan ontdekken maar helaas buiten wat over de weg stromend water en wat picknickende pubers kan ook zij niets ontdekken. We rijden de 30 kilometer maar weer terug. Onderweg zien we nog een enorm lemen bouwwerk van wel drie etages hoog. Ik besluit nog even te kijken of ik er nog iets uit kan gebruiken en de vrouwen proberen ondertussen de plaatselijke uitdekoferbakhandelaar enkele doeken af te troggelen. Ik kruip ondertussen een beetje rond door het op instorten staande bouwwerk. Het is indrukwekkend maar jammer genoeg niet meer te redden. We rijden dan maar, verder, terug en komen weer op de autobaan aan. Ff goed gas geven en laat op de dag komen we in kashan aan. Ik rij er een beetje rond en we vinden een hotel, waar we op de parkeerplaats mogen vernachten en van hun faciliteiten gebruik maken. We lopen de straat omhoog en bezichtigen een geweldig duf Iraans bouwsel, waar het enige leuke aan is dat het in Iran staat.We namen snel een taxi naar het gezellige dorpscentrum Hier struinden we wat rond en kochten wat troep op de plaatselijke bazaar. Hierna aten we wat en slapehhhhh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Gewoon doen

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 42943

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 01 December 2012

Nederlandindia overland

Landen bezocht: