21/10 Shahreza naar Yazd - Reisverslag uit Shāhreẕā, Iran van Jos Voncken - WaarBenJij.nu 21/10 Shahreza naar Yazd - Reisverslag uit Shāhreẕā, Iran van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

21/10 Shahreza naar Yazd

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Oktober 2012 | Iran, Shāhreẕā

21/10 Shahreza naar Yazd

Het is al halfacht als ik wakker wordt, tja wat maakt het ook uit. Ik ouwehoer wat met onze Ierse buurman en vertel hem dat we helemaal tot Delhi India rijden. O geeft hij aan dan begint mijn trip eigenlijk pas, blijkt dat hij in een kleine drie jaar van plan is de wereld rond te fietsen. Ik moet er eerlijk gedacht niet aan denken. De vrouwen hebben ondertussen ontbijt gemaakt en we laten het smaken. Dan komt de politie nogmaals controleren maken het hek open en we kunnen weer vertrekken. We rijden richting Yazd door een enorme zandbak mag ik wel zeggen. Halverwege veranderd het terrein en schuiven we de bergen in. Deze route is fenomenaal bergen en uitzichten werkelijk met geen Ipad te beschrijven. Plotseling komen ons twee motoren met Nederlandse kentekens voorbij de eerste Nederlanders deze trip, maar ze verdwijnen snel uit het zicht. We rijden nog een uurtje en komen bij het stadje aan en hee aan de overkant van de weg staan de Nederlandse motorrijders, ik stop en het zijn nog Limburgers ook. We besluiten dan maar naar dezelfde overnachtingsplaats te rijden. We vinden een hotelletje dat veel door overlanders gebruikt wordt het "Silkroadhotel.ir" een goed en goedkoop hotel, waar we gewoon in onze bus kunnen blijven slapen en toch gebruik maken van alle faciliteiten. De dames blijven in het hotel. Ik ga ondertussen met de motorrijders en een andere (engelse) toerist het plaatse onveilig maken. We lopen dik een uur door het gezellig drukke centrum maar kunnen geen restaurant vinden. Dan maar met de taxi. En ja hoor deze weet een perfect restaurant. Hier aangekomen moeten we lachen het is nog geen honderd meter van ons eigen hotel. We eten en drnken wat heerlijk pinappelbeer. Super weer een geslaagde dag slaapehhhh.

  • 22 Oktober 2012 - 23:12

    Meran:

    Hei gekke joske
    Gelukkig weer get nuts van dig
    Het geit dig good zwao te leaze.
    De groetjes oet Catsup.

  • 24 Oktober 2012 - 15:30

    Johno:

    Ik dacht dat Cyprus leuk was....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Gewoon doen

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 42943

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 01 December 2012

Nederlandindia overland

Landen bezocht: