7/10 van kafacöpti naarCarsiyaka Van Gölü (Van mee - Reisverslag uit Edessa, Turkije van Jos Voncken - WaarBenJij.nu 7/10 van kafacöpti naarCarsiyaka Van Gölü (Van mee - Reisverslag uit Edessa, Turkije van Jos Voncken - WaarBenJij.nu

7/10 van kafacöpti naarCarsiyaka Van Gölü (Van mee

Door: Jos voncken

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Oktober 2012 | Turkije, Edessa


Wakker worden aan dit stuwmeertje is geen straf denk ik als ik ( om half zeven)door de achterdeur, van de bus, naar buiten kijk. Ik moet toch ff de hond uitlaten dus sta ik maar meteen op. Ik besluit maar een stevige wandeling te maken en een stukje te zwemmen. Ik zie meteen dat dit een perfect Enduro terrein zou zijn, man wat zou je hier hard kunnen vallen, ik zie het al helemaal voor me. Al fantaserend over vanalles en nog wat kom aan bij een rots die een flink stuk over de waterkant uitsteekt. Mooi deze is wel als duikplank te gebruiken, ik bedenk me niet al te lang en hup het water in. Shit dat kwam hard aan. Tja  beter wat langer gedacht, het was hoger dan ik had ingeschat en het water was harder ook nog. Maar het was wel lekker warm, dus heb ik lekker maar een tijdje rondgesparteld. Daarna maar teruggelopen naar de bus waar de vrouwen ondertussen het ontbijt  buiten gezet hadden. Lekker vers oud brood met vers oud fruit, goeie combinatie. Ff water bijvullen en vertrekken. Ook dit stuk turkeije is weer ongelofelijk ruig. Geweldige bergpassen, 10% + hellingen fantastisch echt wat we willen super. we rijden tot een uur of twee als we een leuk dorpje langs de waterkant zien. Hup het stuur naar rechts en een kilometertje verder zitten we midden in het dorpje, ehhmm 4 huizen en 4 mesthopen. Nou ja bij ons allen thuis is het ook wel eens een mesthoop, dus voelen we ons hier meteen thuis. Ik rij de bus op een grasveldje op 5 meter van de waterkant, perfect. We stappen uit en we kijken links, water strand, rechts water strand, opnieuw links ja hoor drie vrouwen en 5 kinderen. Dit heeft niet lang geduurd. De turksinnen kunnen praten als nederlandse vrouwen en ratelen er volle gas op los, dat we er geen snars van verstaan maakt ze niets uit. Cilly en Karin maken thee en bakken koekjes en verwennen het turkse clupje. De vrouwen willen allemaal met mij op de foto, waarom weet ik niet zeker, ik heb wel mijn vermoedens..... Na de vrouwen en kinderen komen de kippen, katten en 2 koeien, ja we hebben alle inwoners gehad en kunnen nu zelf wat eten. Weer de zoveelste geslaagde dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Gewoon doen

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 42961

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 01 December 2012

Nederlandindia overland

Landen bezocht: